tiistai 30. lokakuuta 2012

30.10.2012

Taas uusi viikko pyörähtänyt käyntiin. Masentava syksy saapui takaisin synkkine iltoineen ja kuralätäköineen. Pöh. Mutta ehdin sentään nauttia talvisesta säästä ja kävin jopa kierähtämässä pakkaslumessa saunomisen lomassa. JES! Ja onnistuin nujertamaan sen flunssanpoikasen, joka kärvisteli kurkussani perjantaina.

Olen pari pivää ollut ihan kiukkupeppuna. Kaikki pienetkin asiat ärsyttää ja suoraan sanottuna vituttaa. Syytä en osaa sen enempää rajata, mutta edes yksi kunnolla nukuttu yö ehkä auttaisi asiaa? Jos saan muutaman ihanan tunnin yössä nukuttua, niin näen painajaisia. Enkä edes mitään kivoja zombiepainajaisia, joita olisi oikeasti siistiä fiilistellä herättyään, vaan sen tasoisia painajaisia, että herään ihan hikisenä ja se pelko jää niin iholle, että hyvä kun uskaltaa käydä vessassa ja tulla takaisin sänkyyn.

Katsoin vihdoin Täydelliset naiset loppuun asti ja jos haluat välttyä juonipaljastuksilta, niin suosittelen lopettamaan lukemisen tähän. Kahdessa kuukaudessa sain kaikki kahdeksan kautta katsottua ja nyt on kieltämättä vähän tyhjä olo. Ja vollottamiseksihan ne pari viimeistä jaksoa meni. Olen muutenkin tirautellut kyyneliä matkan varrella, mutta nyt ei yksi tai kaksi kyyneltä riittänyt.
Mä niin tiesin, että Tom ja Lynette palaa lopussa yhteen. Mä niiiiin tiesin. Ne oli koko sarjan ajan ihan mun lemppareita ja olis ollut niin tyhmää, jos ne olis eronnut kaiken sen jälkeen, mitä ne koki yhdessä... Just sellaisesta parisuhteesta mä salaa haaveilen. Ihan tavallista arkea ja pilkettä silmäkulmassa.

Miehistä Mike oli ihan mun ykköslemppari ja menin tietysti ekan kauden aikana spoilaamaan itseni ja seuraavat seitsemän kautta pelkäsin, että "voi ei, koska se kuolee?". Onneks vasta viimeisessä kaudessa ja itkin kuin pieni sika sohvan nurkassa, kun hautajaiset koitti. En tosin tiedä, että itkeekö siat, mutta jos itkee, niin olen aika varma, että ne tekee sen tasan just yhtä tyylikkäästi kuin allekirjoittanut.

Nyt on sitten sekin urakka ohi. Mitäköhän seuraavaksi katsoisi?
Onneksi kaikki mun seuraamat sarjat on palanneet tauolta ja voin taas seurata mun lemppareita! Walking Dead, CSI, Supernatural, Big Bang Theory, How I met your mother, New Girl, Mentalist ja mitäs näitä vielä oli... Enkä ole vielä kaikista edes ehtinyt katsomaan uusimpia jaksoja.

Yks mitä kaipaisin hirveesti olis joku hyvä uus sci-fi sarja. Niitä on niin kauhean vähän. Tuntuu, että kaikki potentiaalisesti katsomisen arvoinen sci-fiin viittaava sarja on nykyään pilattu liialla draamalla ja ihmissuhteilla. Walking Deadin kakkoskausi oli ihan hirveetä tuubaa ja tuntui että siinä ei vaan yksinkertaisesti tapahtunut MITÄÄN, tai jos tapahtui, niin sitä vatvottiin ja selviteltiin sitten seuraavat kolme jaksoa. YAWN! Kolmoskausi onneksi alkoi lupaavasti, mutta saa nähdä. Jenkeissä alkoi nyt syksyllä uusi sarja Revolution ja se vaikutti muuten ihan hyvältä, mutta siinäkin on kyllä aikamoiset draaman alkeet ja lisäksi se pääosan nainen on ihan SUPERÄRSYTTÄVÄ!

Elliksen kanssa on tullut tavaksi katsoa jouluna kasa leffoja ja tämän vuoden leffat olis vielä vähän hakusessa. 2010 jouluna katsottiin kaikki LOTRit (ja luonnollisesti ne maailman pisimmät versiot) ja viimejouluna katsottiin zombieleffoja. Listalla taisi olla ainakin Dawn of the dead, The Crazies, Carriers ja Resident evil 4. Tänä vuonna ollaan mietitty jotain sci-fi teemaan sopivaa, mutta tuntuu, että kaikki hyvät on jo nähty ja parhaat useampaan kertaan. Jos jollain on vinkata jotain hyviä teemaan sopivia leffoja, niin hihkaiskaapa mulle täällä tai irkissä, niin pistän korvan taakse.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti