tiistai 22. lokakuuta 2013

Maailman parhaat puhalillat

Yleensähän olen sitä mieltä, että prinsessat ei jakele, mutta tänään ajattelin kuitenkin vähän jaella! Niin moni on minulle viimeaikoina valittanut, että ei osaa tehdä lihapullia ja/tai niistä tulee aina pahoja. Painin itse joskus ihan saman ongelman kanssa ja olin jo heittää pyyhkeen kehään, kun kymmenisen vuotta sitten lastenhoitokeikalla rakkaat serkkuni kysyivät lihapullieni äärellä "Onks näitä pakko syödä?"

Vähemmästäkin sitä ihminen lannistuu... vaan en minä! Nykyään minulla on takataskussani maailman HELPOIN ja paras lihapullaresepti ja se tulee tässä:


400 g jauhelihaa
1 prk kermaviiliä
1 pss ranskalaista sipulikeittoa 


Sekoita kulhossa jauheliha, ranskalaisen sipulikeiton pussin sisältö ja kermaviili (Itse olen huomannut, että haarukka on oiva väline tähän hommaan) ja tadaa! Maailman paras lihapullataikina on valmis. Ei siis mitään kananmunia tai korppujauhoja ja mausteetkin tulee ranskalaisen sipulikeiton mukana. Toki seokseen voi vielä lisätä melkein mitä vaan mieleen tulee... Itse olen tehnyt tällä reseptillä myös ainakin fetatäytteisiä lihapullia ja tulisia chilipullia.


Lopputulos näyttää tältä...


... ja maku vie kielen mennessään. :P

2 kommenttia:

  1. Saa siinä mynääkin olla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jotkut kuulemma laittaa, mutta mä oon saanut hyviä pullia ilmankin! :)

      Poista