tiistai 10. joulukuuta 2013

Back to the 90's

Tovi sitten vein teidät aikamatkalle 80-luvulle lapsuuskuvieni kera. Tuolloin jo lupailin, että tuota herkkua on luvassa vielä lisää ja nyt on koittanut uuden aikamatkan hetki! Ysäri tulee, ota koppi!

Koska edellinenkin postaus aloitettiin nakupelleilyllä, niin miksipäs sitä hyväksi todettua kaavaa vaihtamaan.


Minä ja pohojammaan poika pesuvadissa kylvyssä. Vähän oli ehkä ahdasta, mutta kuvahan tästä on pitänyt (luonnollisesti) saada.


Tässä(kin) kuvassa olemme minä ja pohojammaan poika. Olen muuten ihan itseni näköinen!


Tyylitajuni oli pettämätön jo tuolloin. Voi mitkä ihanat lököpöksyt. Äiti on onneksi tämän kuvan ottamisen jälkeen uusinut asunnon sisustuksen pariinkin kertaan. Kun muutin pois kotoa, sain tuon sohvakaluston mukaani. Nykyään minulla on ihan vastaavanlainen sohva, mutta mustana. Kyllä ennen osattiin tehdä sohvatkin paremmin! :D (Ai miten niin näytän pojalta?)


"Ten-hut!" 
Miten niin liian isot kengät? Veljeni taisi olla lomilla intistä... Tuo hame on ihan supercool ja ihana ja haluan samanlaisen! 


Tässä ollaan reissaamassa jossain päin Suomea. Reissattiin paljon ympäriinsä äidin, siskon ja kummisedän kanssa. (Siis miten niin muka näytän pojalta?)


Tästä reissukuvasta voitte bongata Hessu Hopon ja kaksoisveljeni Nikon. Miten VOIN näyttää noin paljon pojalta?! Harmi, ettette näe hiuksiani takaapäin, sillä voi kyllä, siellä on TAKATUKKA! 


Pienelle Stormikselle maailman paras paikka: kummisedän harteilla. Sieltä näki maailmaa niin paljon paremmin ja korkeammalta! Tuo maailman coolein ja viilein verskapuku on muuten tätini tekemä.


Legoja, legoja, legoja! Ja TODELLA tyylikkäästi pukeutunut pikku-Stormis.  (joo joo, näytän ihan pojalta :D Moving on!)


Tämä kuva on sukulaisten häistä ja taisin ottaa pari liikaa, sillä sammuin keskelle pöytää. Onneksi bilekuntoni on parantunut tästä aika roimasti.


Stormis 4v! Kummisedälläni on maailman päheimmät Miami Vice -vaatteet ja huikeat kalapuikkohaivenet.


Stormis ja jo edesmennyt pappa. <3


Ja nyt... behold: MULLET!


Katsokaa tuota tukkaa! "Business up front, party in the back!"
Kun siihen yhdistää vielä tuon ihanan kikertävänkukertavan housuasun (jonka olen tainnut btw ihan itse valita), niin muoti-ikoni on syntynyt. Kuva on otettu laivalta, joten tottakai on pitänyt hankkia pakollinen kasvomaalauskin. Alan jo ihan pelkästään ironian nimissä harkita, että leikkaisin tuon tukan takaisin. 



Siskoni oli teininä aikamoinen BÖÖNA! Laskeskelin, että koska olen itse näissä kuvissa jotain 6-7v, niin siskoni on 15 tai 16. Onneksi minä osasin keskittyä jo tuolloin olennaiseen, eli poseraamaan kuin viimeistä päivää. Grrrau!



Minä ja jo edesmennyt koiramme Sinttu. 


Tässä tätini toteuttaa elämäni ehkä isointa tukkavirhettä. Halusin kiharat hiukset, mutta äiti oli vähän eri mieltä siitä, että koko päähäni laitettaisiin permis, joten päädyimme kompromissiin... Joka tarkoitti siis sitä, että minulla oli takatukka, otsatukka ja KIHARAT PULISONGIT. Kyllä, luitte oikein. Eikö äitien tehtävä olisi suojella lapsiaan tällaisilta päähänpistoilta?


Tässä hieman pientä osviittaa siitä, miltä tuo permanentti näytti jo vähän väljähtäneenä... Alan ymmärtää, miksi minua pilkattiin koulussa. :D



Virpoja-Stormis!


 Nukkuva Stormis! Kiitos äiti tästä(kin) kuvasta. 


Lopuksi vielä yksi kuva lapsuuteni tärkeimmästä miehestä: kummisedästäni, joka on siis äitini nuorin veli ja joka on aina ollut minulle kuin isä. <3


Kummisetä! 
Nämä ja edellisen postauksen kuvat olivat siis parhaimmistoa kahdesta lapsuusajan valokuva-albumistani, mutta ei hätää! Albumeita on vielä ainakin kaksi äitini hellässä huomassa, josta minun pitäisi vaan muistaa napata ne mukaan ja käydä läpi. Eli tätä herkkua on aivan takuulla vielä tulevaisuudessakin. Mitäs mieltä olette, MULLET vai PERMIS? :D

3 kommenttia:

  1. Ihania tämmöset kuvat! Tulee ihan oma lapsuus mieleen! :D ja permanentti oli ihan must! Mulla oli LYHYT tukka ja koko pään PERMIS. Ja voin vaan itsekin ihmetellä, että miksi mua kiusattiin ala-asteella.. :D -E

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun muistikuvien mukaan mä olin AINOA, jolla oli permis ala-asteella. :D Toisaalta, olin myös varmaan ainoa, joka olisi halunnut silmälasit ja HAMMASRAUDAT. Hammasraudat sain kyllä myöhemmin, mutta silmälaseja en oo saanut vieläkään. :(

      Poista
    2. Usko tai älä, minäkin halusin pienenä hammasraudat ja silmälasit. :DD ja odotin myös pääsyä Painonvartijoihin. :D mikään näistä haaveista ei toteutunut. ;( -E

      Poista