maanantai 21. huhtikuuta 2014

Pääsiäisen kuvaspämmäys

Minulla on ollut ihan huikean hauska pääsiäisviikko. Kelit ovat olleet aivan mahtavat ja olen tehnyt kivoja asioita kivojen ihmisten kanssa.

Keskiviikkona kiertelin kaupungilla Scoundrelin kanssa ja totesimme, että kenkäkauppa on vaarallinen paikka. Minä olin siellä vain etsimässä jonkinlaisia balleriinoja seuraavan päivän risteilyä silmällä pitäen. Skopunktenissa oli kuitenkin huikeat alennusmyynnit ja tämän lisäksi kaikki kengät olivat vielä "ota 3, maksa 2" -tarjouksessa. Tässä on lopputulos.


Ylempänä minun sovituspinoni, johon olen mad Photoshop skillzzeilläni piirtänyt hienot nuolet osoittamaan niihin kenkiin, jotka lähtivät mukaani. Nuo punaiset kumpparit olivat 4,90e, keskimmäiset mustat avokkaat 9,90e ja alimmat 14,90e. Eli nuo kolmet kengät lähtivät mukaani alle 25 euron yhteishintaan. Ei pöllömpi kauppa, sanoisin. Päätimme myös oikaista "ihan vain äkkiä" H&M:n kautta ja parin minuutin päästä löysimme itsemme jonottamasta sovituskoppiin. Mukaan lähti todella söpö puna-valkoraidallinen mekko, joka oli alunperin Scoundrelin sovitettavana, mutta joka päätyi minun ostoskassiini. Kuvia tuosta mekosta myöhemmin tässä postauksessa.

Koska shoppailu on todella raskasta, kävimme myös syömässä Hansan kintsubuffetissa. Nom nom nom.


Ja koska keli oli ihanan lämmin ja aurinkoinen, päätimme avata jokirantakauden ja haimme kaupasta kevään ensimmäiset jokirantasiiderit.





 Tämä tuoli aiheutti pienoisen wtf-hetken... Ei, emme yrittäneet mennä istumaan siihen. (toim. huom)




Torstai-iltana lähdimme risteilemään Turun ja Tukholman väliä Pöwwön, Pöwwön äidin ja tämän miehen kanssa. Olin ollut risteilyllä viimeksi aika tasan tarkkaan viisi vuotta sitten, joten oli ehkä aikakin lähteä taas laivalle.


Kävimme illalla syömässä Happy Lobster ravintolassa koko porukalla ja oli niin hyvää ruokaa, että tulee ihan vesi kielelle jo pelkästä ajatuksestakin. Alkuruokana minä ja Pöwwö söimme bouillabaisse keittoa. Tämä ranskalainen kala-äyriäiskeitto oli minulle uusi tuttavuus, mutta se oli ihan todella, todella hyvää. Pääruokana söin lohta, lämmintä perunasalaattia ja kanttarellikastiketta. Nom nom nom. Olen todella harmissani, että minulla ei ole kuvia noista sapuskoista, mutta uskokaa kun sanon, että ne veivät kielen mennessään!


Täytyy kyllä sanoa, että olin jo ihan unohtanut, miten kaunis suomalainen onkaan humalassa! Varsinkin suomalainen mies, joka kävelee portaita, oksentaa kesken matkan ja jatkaa matkaa pöytään, jossa jatkaa juomista. Olen ihan tyytyväinen siitä, että join itse vain muutaman ja heräsin seuraavana aamuna aikaisin, ilman krapulaa. Pöwwön vielä nukkuessa minä kävin suihkussa, katsoin tv:stä jo loppusuoralla olevan Piukat paikat, laittauduin, kävin Tax Freessä ja kannella kuvailemassa. Satuin ulos juuri sopivasti, kun ohitimme nämä todella aavemaisen näköiset pikkusaaret. En ehkä ihan heti viettäisi yötä yksin näillä saarilla...


 Hyttiin palatessani herätin Pöwwön ja lähdimme aamiaiselle ja kiertelemään laivaa. Kävimme myös takakannella ottamassa kuvia.


Pyysin myös Pöwwöä ottamaan minusta pari kuvaa tuon uuden mekkoni kanssa. Tuuli oli asiasta eri mieltä ja sai aikaan melkoiset Marilyn-efektit. :D 



Kaikenkaikkiaan risteily oli kiva, hauska, rentouttava ja oli kivaa jakaa se tämän pojan kanssa:



Lauantaina meidät oli kutsuttu syömään kavereiden luo ja päätin pukeutua jälleen tuohon ihanaan uuteen mekkoon ja tällä kertaa ei ollut tuulta häiritsemässä, joten Pöwwö sai otettua mekosta (puhumattakaan naisesta sen sisällä!) hyvän kuvan.



Kaveripariskunta oli tehnyt aivan superhyvää ruokaa. Lammaskebakoita, joiden seurana oli tsatsikia, salaattia ja pataa, jossa oli ainakin kananmunaa, tomaattia ja paprikaa. Oli sillä padalla joku tosi hieno nimikin, mutta arvatenkaan en muista sitä enää. :D Mutta tosi hyvää oli. Sapuskan jälkeen pelattiin vielä Emännät vs. Isännät -lautapeliä ja niin siinä vaan kävi, että miehille napsahti viikon tiskivuorot. Jostain kumman syystä minun keittiössäni on edelleen kauhea tiskivuori....

Eilinen päivä oli varmastikin tämän kevään lämpimin päivä. Vietimme sitä Scoundrelin ja Shepherdin kanssa piknikin merkeissä. Tässä vielä vähän piknikterveisiä kattoterassilta. :)


Pöwwö & kääpiötyttöystävä - Kuva: Scoundrel

Shepherd - Kuva: Scoundrel
Scoundrel

Minä itte! - Kuva: Scoundrel
Eväät - Kuva: Scoundrel

Myöhemmin seuraan liittyi myös ihana pikkuinen MasaAntsa, jonka kanssa unohdin ottaa kaverikuvan! :( Onneksi se on vielä viikon verran maisemissa! Loppuillasta pelattiin tietysti vielä vähän Cards Against Humanityä. Tässä illan parhaimmistoa.



Tähän on ihan hyvä lopettaa pääsiäisen kuvaspämmäys. Toivottavasti teilläkin oli yhtä aurinkoinen ja ihana pääsiäinen! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti