perjantai 27. kesäkuuta 2014

Kotiutumista

Kuinka tehdä kodista MEIDÄN koti?

Tämä on pyörinyt mielessäni aika paljon viime päivinä. Muutosta on kulunut vähän yli kuukausi ja minä olen kotiutunut tänne oikein hyvin. Pöwwöllä sen sijaan on ollut vähän vaikeuksia tottua uuteen asuntoon. Minulle se on ollut ehkä siksi helpompaa, että olen viettänyt täällä enemmän aikaa ja nimenomaan yksin. Pääsen töistä yleensä jo puolen päivän aikoihin, jonka jälkeen siivoilen, tiskaan, pesen pyykkiä ja teen omia juttujani ja sillä tavalla tutustun ympäristöön eri tavalla. Pöwwö on tehnyt pitkiä päiviä töissä ja lähes poikkeuksetta ollaan oltu illat kotosalla molemmat. Pöwwö ei siis ole päässyt viettämään kunnolla omaa aikaa kotona ja kotityötkin minä lurjus ja kurja nainen olen tehnyt yksin! Ennenkuulumatonta.

Tuo oma aika ja yksinolo on ainakin itselleni kauhean tärkeää. Jos toinen on kokoajan jaloissa pyörimässä, niin vähemmästäkin sitä alkaa jossain vaiheessa ärsyyntyä. Sen lisäksi vielä se, että jos toinen tekee oikeasti KAIKKI kotihommat, niin kai siinä väkisinkin tulee sellainen olo, että asuu toisen nurkissa, eikä omassa kodissaan. Joten täten pyhästi lupaan, että en enää tee kaikkia kotihommia! Ei enää tiskeistä tyhjää tiskiallasta, ei enää joka aamu pedattua sänkyä, ei enää herkullista ruokaa, joka odottaa pöydässä pitkän työpäivän päätteeksi! Ehei! Tästä lähtien meillä tiskataan vuoroissa, torstait ovat yhteisiä siivouspäiviä, jolloin siivotaan koko kämppä ja sängyn petaa se, joka viimeisenä sieltä kömpii ylös.

Joo, ihan varmaan. Tämä päätös kestää ehkä tämän viikon loppuun asti. Kauniita ajatuksia, mutta ei oikeasti kovin käytännöllisiä ja toimivia ratkaisuja meidän tilanteessamme. Jos minulla kerran on aikaa ja tarmoa tiskata ja siivota, niin miksi en sitä tekisi? Sen sijaan voin ja aionkin auttaa Pöwwön kotiutumista sillä, että vietän aikaa muuallakin, kuin kotona. Tämän viikon olen ollut lomalla ja tarkoitus oli viettää paljon aikaa pois kotoa ja ulkona; aurinkoa ottaen ja kirjoja lukien. Olosuhteet olivat vaan vähän turhan kosteat ja kylmät siihen, joten olen viettänyt lomaviikkoni sisällä, mutta kirjoja olen lukenut! Ensiviikolla edessä on taas töitä, mutta sen jälkeen tulevaisuudessa häämöttääkin uusi lomaviikko ja risteily ihanaisten naisten kanssa. Pöwwö ja Otto saavat äijäillä kokonaisen vuorokauden kahdestaan kotona.

P.S. Hain juuri puhelimeni makuuhuoneesta ja petasin sängyn... Hups.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti